a wee story! - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu a wee story! - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu

a wee story!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

16 Mei 2012 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Hee allemaal!

Tijd voor een vervolg van mijn Glasgow adventure!

Allereest wil ik jullie een Glasgows gebruik uitleggen.. namelijk het gebruik van het woordje “wee”. Dit betekend eigenlijk zoiets als “kleine “, maar ze gebruiken het hier echt voor alles. A wee evening, wat dus zoiets betekend als een kleine avond, maar ze gebruiken het in de context van een avond uitgaan. Ze hebben ook “the wee curry bar”, waar ik laatst gegeten heb en je hoort het ook regelmatig voorbij komen in een gesprek. In het begin dacht ik echt: huh, waarom zeggen ze dat toch de hele tijd. Inmiddels heb ik door dat het hier een soort van stopwoordje is ;)

Anyway, ik was gebleven bij de maandag (het was hier nationale feestdag, dus ik had lekker een dagje vrij). Ik vond dat het eens tijd was om gebruik te maken van de winkelfaciliteiten. En winkelen kan je hier, niet normaal. Ze hebben 2 grote primarks, en iedereen die daar ooit geweest is weet wat dat betekend: veel kleding voor weinig geld! Ik was er nog nooit geweest, maar ik ben meteen addicted (yay er komt er ook een in Nijmegen!). Nou lekker een paar uurtjes geshopt en nog een beetje door de stad geslenterd :)

De rest van de week is eigenlijk niet heel erg interessant geweest. De hele dag stage, dan boodschappen doen, koken, eten, afwassen, computeren, slapen ;). Het is best wennen om elke avond alleen te zijn, vooral als je sinds dag 1 van je studentencarrière samen eet met mensen en blij bent als je een keer een avondje voor jezelf hebt ;) Nou ik moet zeggen dat ik een avondje met iemand samen eten echt niet erg zou vinden, maar hier lijken ze daar niet echt aan te doen. Na het werk gaan we wel eens met een aantal naar de pub, maar vervolgens gaat iedereen naar huis om voor zichzelf te eten. Ik verwacht dat het bij studenten wel anders ligt, maar aangezien ik de enige student in mijn groep ben zal het zo wel blijven ;) Achja, het gaat steeds beter dus ik vind het wel prima.

Vrijdagavond ben ik met 3 collega’s naar de film Avengers geweest! Nu vinden jullie het vast niet raar dat het drie mannelijke collega’s waren, maar ik vond de film top :P De bios is echt geweldig! Hoogste gebouw van Glasgow zo ongeveer, en de zaal lag op verdieping 6, dus vanaf de lobby kon je heel Glasgow overzien. Nadeel van zo’n drukke stad is dat de bios gigantisch druk is en dat we een kwartier in de rij hebben gestaan voor kaartjes (vanaf half 6, de film begon om 7 uur). Tussen het kaartjes halen nog gaan eten (special deal, burger en pint, doen ze hier overal :P) en kennis gemaakt met de klassieker “Brown sauce”. Nou was geen positieve kennismaking en die saus zal ik waarschijnlijk nooit meer eten ;)

Op zaterdag ben ik met Conor naar het Kelvingrove museum geweest. Dit is buiten de musea in Londen het drukst bezochte museum in de UK. Ik moet zeggen dat ik het wel een prima museum vond, maar niet super duper gaaf ofzo. Het is wel super chill dat bijna alle musea in Glasgow gratis te bezoeken zijn, dus als je geen zin meer hebt kom je gewoon een ander keertje terug. Na het museum zijn we nog koffie (voor mij dus chocomel ;)) gaan drinken in een leuk koffiezaakje en daarna lekker curry gaan eten bij de Indiër. Daar kennis gemaakt met een frisdrank die ze in Schotland net zoveel drinken als cola (maar waarvan ik de naam vergeten ben). Als je het alleen al ruikt vallen je tanden eruit, zo zoet is het, en het smaakt naar kauwgomballen. Niet echt mijn drankje, maar ik kan me voorstellen dat anderen er wel dol op zijn.

Zondag ben ik er weer een keertje zelf op uit getrokken. Heb het oudste huis van Glasgow bezocht, waar je op 15 min wel doorheen bent. Tegenover het oudste huis ligt het St. Mundo’s, wat het museum voor de religie is. Hier kan je wel wat meer tijd doorbrengen en het was ook best een interessant museum. Verder lekker rustig aan gedaan met boodschappen doen en een filmpje kijken.

Maandag een beetje een domper voor mijn onderzoek; de licentie voor celwerk was verlopen. Natuurlijk uitgerekend op het moment dat ik met mijn celwerk wilde beginnen. Ze hadden wel verlenging aangevraagd, maar natuurlijk hadden ze daar nog niets van terug gehoord. Waarschijnlijk kan ik pas over 2 weken aan het celwerk beginnen, maar dat geeft me wel de kans om de analyse van mn gelen helemaal af te maken en om alvast te beginnen aan mijn verslag (yay voor al 2 pagina’s inleiding af!)

Kortom, hier gaat het dus nog steeds prima en mn onderzoek loopt goed. De stad is nog steeds geweldig, al denk ik dat ik nu wel al bijna alles gezien heb. Mn weekenden beginnen ook goed vol te stromen, omdat vrij veel mensen me al komen bezoeken, beginnend met mama over 2 weken! Ik heb er veel zin in om iedereen de stad te laten zien, maar hopelijk betekend dat niet dat ik elk weekend dezelfde dingen ga bezoeken ;)

Ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat en hoe de oncs is/was!

Liefs,
Sanne

  • 17 Mei 2012 - 05:44

    Lise:

    Hier een berichtje van Lise vanuit de informatiebalie op de ONCS :P De eerste avond was gaaaaf! Wel raar om nuchter te zijn :P Alleen totaal niet kunnen slapen :( Sjah en de meeste dingen in je verhaaltje wist is al, hihi :P Niet zoveel nieuws!

    xx

  • 17 Mei 2012 - 06:12

    Mama:

    Hoi Sanne,

    Je schrijft prachtige, levendige verhalen. We beginnen je te missen. Gelukkig hebben we slype.
    Ik verheuig me al op het eerste weekend van juni. Dan kan ik zien waar je het over hebt.

    XXX Mama.

  • 17 Mei 2012 - 12:23

    Glenn:

    Hey Sander,

    Z'n burger met pint klinkt als muziek voor m'n smaakpupillen ;). In Tsjechie kon je ook bier bestellen bij de Maccie, echt ideaal :P.
    Mijn ervaring met mensen die je komen opzoeken: je gaat wel dezelfde meest belangrijke dingen kijken, maar ik vond het ook wel leuk om als stadsgids te fungeren ;) En het is toch elke keer net een beetje anders :)

    succes en tot het volgende verhaal...ik moet zelf ook maar weer eens beginnen met schrijven

    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Stage in Glasgow

Recente Reisverslagen:

11 Juli 2012

Double feelings

29 Juni 2012

Spice things up!

18 Juni 2012

Oranje boven?

07 Juni 2012

Het touristengevoel!

01 Juni 2012

Het is tijd voor Haggis!
Sanne

Hallo allemaal, Zaterdag is het zo ver. Dan vertrek ik voor ongeveer 3.5 maand naar Glasgow om daar stage te gaan lopen. Aangezien we nu nog midden in het lustrum zitten lijkt het nog ver weg, maar inmiddels is mijn kamer gepoetst en gereed voor onderhuur en heb ik mijn tas ingepakt, dus ik kan er niet meer omheen. De komende tijd zal ik hier af en toe een verhaaltje plaatsen om te laten weten hoe het met me gaat en wat ik allemaal beleef daar. Liefs, Sanne

Actief sinds 19 April 2012
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 6155

Voorgaande reizen:

21 April 2012 - 05 Augustus 2012

Stage in Glasgow

Landen bezocht: