Het touristengevoel! - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu Het touristengevoel! - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu

Het touristengevoel!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

07 Juni 2012 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Hoi allemaal!

Jullie zijn natuurlijk allemaal heel benieuwd wat mama en ik uitgespookt hebben hier, dus daar ga ik jullie nu dan maar van op de hoogte brengen ;)

Uiteindelijk heb ik mama op vrijdag om 7 uur van de bushalte gehaald. Het ging allemaal helemaal goed, want mijn uitvoerige beschrijving van waar ze de bus uit moest bleek perfect te werken! Na een dike knuffel zijn we naar mn kamer gelopen om haar spullen weg te brengen en vervolgens zijn we naar een mexicaans restaurant gegaan om lekker te dineren. Het waren flinke porties, maar het eten was erg goed en we hadden genoeg tijd om even bij te kletsen. Vervolgens zijn we nog een klein rondje door de stad gaan lopen en nog even naar de supermarkt gegaan. Daarna lekker rustig op mijn kamer nog wat gedronken, met papa geskyped want die was nieuwsgierig en toen zijn we vrij snel naar bed gegaan omdat mama moest wennen aan het feit dat het hier een uur eerder is en ze moe was van de reis ;)

Op zaterdag hebben we ontbeten met bagels en zijn we vervolgens naar de kathedraal gelopen. Ik was er natuurlijk al geweest, maar met iemand samen is het toch erg anders. Grappig was dat ik mama op de necropolis de weg liet kiezen (je kan daar namelijk verschillende kanten op) en ze precies dezelfde weg nam als die ik zelf de eerste keer had gelopen ;) Daarna had mama zin in koffie dus zijn we via de campus naar de stad gelopen voor een flinke bak koffie (want een medium is hier niet medium) en voor mij een chocomel (want ik houd nog steeds niet van koffie ;)). Toen was het tijd voor de afternoon tea! In een kleine tearoom waar geen kopje bij een schoteltje hoorde en geen mes en vork hetzelfde waren hebben we heerlijk genoten van een afternoon tea, of zoals in Nederland beter bekend als een high tea (want hier is een high tea iets heel anders dan wat wij er in Nederland mee bedoelen). Het was een hele flinke portie met per persoon vier verschillende soorten sandwiches, verschillende soorten gebak, een cracker met zalm en natuurlijk chips. We hebben alles opgegeten, maar dat was met moeite.

Na de high tea was het tijd om te winkelen! Mama snapt nu waarom ik zo graag winkel bij de primark ;) We hebben trouwens uiteindelijk dezelfde trui gekocht, en dat is nog nooit eerder voorgekomen. Meestal liggen onze kledingsmaken nogal uiteen ;) Toen ik dat vertelde op stage kreeg ik twee mogelijke oorzaken: 1) of je mama is jonger geworden of 2) jij bent ouder geworden. Aangezien optie 1 vrij onmogelijk is ben ik bang dat het optie 2 moet zijn. We hadden allebei niet zoveel honger dus we hebben soep met brood gekocht voor avondeten. Op mijn kamer hebben we nog een filmpje gekeken en wat gelezen en daarna zijn we naar bed gegaan.

Maandag hebben we lekker de tourist uitgehangen en zijn we op de city tourbus gegaan. Eerst hebben we genoten van een traditioneel Schots ontbijt waardoor we de lunch over konden slaan ;) Bij de bus slaagden we erin om helemaal bovenin vooraan stoelen te bemachtigen, zodat je een heel goed uitzicht had. Die ochtend was er in het park ‘’run for life’’ wat erop neerkomt dat allemaal vrouwen in het roze de 5 kilometer gingen rennen/joggen/wandelen om geld op te halen voor kanker. Het was een hele roze bedoeling in de stad. De bus gaf me wel de mogelijkheid om delen van Glasgow die ik nog niet gezien had te bezoeken, dus dat was erg gaaf. Uiteindelijk zijn we in west-end uit de bus gestapt en zijn we naar de botanische tuinen gegaan. Hier was een of ander evenement in het thema van Alice in Wonderland, dus ik heb een hoop Mad Hatters en Cheshire Cats gezien. Toen we iets verder doorliepen kwamen we ook een paar eekhoorntjes tegen die aan de rand van het pad zaten. Deze kwamen super dichtbij wat resulteerde in een paar mooie foto’s. Uiteindelijk zijn we nog naar het Kelvingrove Museum gelopen waar we snel doorheen gegaan zijn omdat we het allebei wel een beetje hadden gehad, zijn we weer op de bus gestapt en terug naar mn kamer gegaan. Na een kleine rustpauze zijn we fish&chips gaan halen om in Schotse eetstijlen te blijven. Natuurlijk wel met een salade erbij, want het moet wel een beetje gezond blijven ;) ’s avonds lekker rustig aan met wat lezen, een filmpje en skypen met papa.

Op maandag konden we nog een dagje op de bus, omdat het ticket 2 dagen geldig was. Hier hebben we dan ook dankbaar gebruik van gemaakt en nog een dagje schandalig de tourist uitgehangen (dit was het eerste weekend dat ik me ook daadwerkelijk een tourist voelde). Weer slaagden we erin om het beste plekje in de bus te bemachtigen! Deze keer zijn we uitgestapt bij het transport museum waar je een overview krijgt van alle ontwikkelingen in het vervoer van de laatste decennia (eigenlijk alles behalve vliegtuigen). Voor mama kwam er daardoor af en toe nostalgie naar boven en dat bracht ook leuke verhalen met zich mee. Bijvoorbeeld dat ze als klein meisje eens met haar nichtje in de kofferbak van een eend had gezeten (en geloof me, dat is niet zoveel ruimte). Terug in de stad zijn we nog naar de gallerij van moderne kunst gegaan, en blijkbaar is kunst een heel groot blok van op elkaar gedrukt zaagsel (zie foto’s). Daaruit bleek maar weer eens dat ik blijkbaar artistieke visie mis. We hebben de dag afgesloten bij een Schots restaurant waar we hebben genoten van de Schotse zalm, en hebben een toetje gehaald bij de Aldi om vervolgens terug te gaan naar mijn kamer ;)

Op dinsdag ging om 6 uur ’s ochtends helaas de wekker al. Mama moest om 7 uur de bus hebben en toen ik haar had weg gebracht (wat stiekem toch niet zo makkelijk was) ben ik nog even terug in bed gedoken. Nadat ik was uitgerust heb ik nog een blokje hardgelopen en verder lekker rustig aan gedaan.

Woendagochtend had ik een gesprek met mijn professor. Wat blijkt: ik moet een artikel gaan schrijven. Heel erg cool natuurlijk, maar ik vind het ook heel erg eng. Mijn schrijfengels is namelijk niet zo goed als ik zou willen, dus ik ben bang dat ik daar nogal wat commentaar op ga krijgen. Het is natuurlijk wel een heel goed proces om veel van te leren, dus ik denk dat ik er maar gewoon aan ga beginnen volgende week en dan zien we wel hoe het gaat lopen.

Gisteravond zijn we nog naar een chemie pubquiz geweest. Met 5 mensen van de groep hebben we deelgenomen als groep Plume & Almond tarts! (dit kwam omdat Pim van tevoren een Pruim & Amandel taart had gemaakt bij kookcursus ;)). Voor de quiz hoefde je niet echt verstand te hebben van chemie want het was vaak vooral logisch nadenken en de namen van elementen ontleden (vragen waren namelijk: welke namen van elementen zijn afgeleidt van steden). Uiteindelijk waren we op 2 punten na geen 3e (en er waren ongeveer 12 groepen), dus hebben we het prima gedaan. Het leukste was wel dat de vraag kwam: Welke dieren zijn het dichtst verwand aan een nijlpaard, en een van mijn groepsgenootjes gilde: Daar heb ik laatst een documentaire over gezien! Dat is een koe! En wij ook nog zo stom waren om dat op te schrijven ;) Het bleken walvissen te zijn :P

Nu ben ik eigenlijk vooral de tijd door aan het komen totdat het morgen is, want dan kan ik Ronald op halen van de bushalte :) Verder begint natuurlijk morgen het EK en ik heb al een groepje gevonden om de wedstrijden mee te gaan kijken! Het is toch wel handig dan Pim ook Nederlands is, want dan kunnen we een mooi oranje front vormen ;) Maargoed, dat zijn verhalen voor de volgende keer!

Liefs,
Sanne

  • 07 Juni 2012 - 11:00

    Anne:

    Sanne! Wat tof dat je een artikel mag gaan schrijven... Goed je best gedaan ;)

    En je hebt je zo te horen prima vermaakt met je mama... Veel plezier met Ronald ;) Pun intended!

    Liefs
    Anne

  • 07 Juni 2012 - 17:40

    Glenn:

    Sander, cool van dat artikel, mooi voor op je cv!
    veel plezier met Ronald.

    liefs

  • 07 Juni 2012 - 19:19

    Maritza Tromp:

    Hoi Sanne,

    Leuke ervaring dat je meemaakt. Geniet ervan. Wat gaat de tijd snel....ik had je als leerlinge in de klas en nu ben je een mooie dame die op kamers zit en mooie ervaring beleeft.

    Veel liefs en xxx,

    Maritza & family

  • 07 Juni 2012 - 22:37

    Mandy:

    Hee Sannie,

    Haha, fijn toeristje spelen, mag ook af en toe :)
    Pubquiz, geniaal!
    En voetbal kijken, ik had niet anders verwacht dat dat sowieso door zou gaan, ook al was je alleen :D

    Alvast heel veel succes met het schrijven van je artikel, super gaaf!!!

    Xx

  • 10 Juni 2012 - 17:49

    Tante Lenie :

    wat een goed idee van je moeder, leuk te lezen (ontzettend uitgebreid) verhaal om te volgen hoe het jou vergaat in Glasgow. Je verveelt je totaal niet, valt van het ene aangenaam bezoek in het andere. Zelfs de EK wordt op de voet gevolgd. Voor jou weer een geweldig avontuur om je cultuur honger te stillen. Ook lees ik dat de inwendige mens optimaal aan zijn trekken komt.
    Wens je nog een fantastische tijd en tot de volgende mail!
    Liefs Tante Lenie

  • 15 Juni 2012 - 09:13

    Dillen:

    Hey Sanne,
    Wat een leuk verhaal weer''! Als je net zo goed artikelen schrijft als op deze blag komt het helemaal goed. Wat gaaf overigens dat je een artikel mag schrijven!
    liefs,
    dillen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Stage in Glasgow

Recente Reisverslagen:

11 Juli 2012

Double feelings

29 Juni 2012

Spice things up!

18 Juni 2012

Oranje boven?

07 Juni 2012

Het touristengevoel!

01 Juni 2012

Het is tijd voor Haggis!
Sanne

Hallo allemaal, Zaterdag is het zo ver. Dan vertrek ik voor ongeveer 3.5 maand naar Glasgow om daar stage te gaan lopen. Aangezien we nu nog midden in het lustrum zitten lijkt het nog ver weg, maar inmiddels is mijn kamer gepoetst en gereed voor onderhuur en heb ik mijn tas ingepakt, dus ik kan er niet meer omheen. De komende tijd zal ik hier af en toe een verhaaltje plaatsen om te laten weten hoe het met me gaat en wat ik allemaal beleef daar. Liefs, Sanne

Actief sinds 19 April 2012
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 6149

Voorgaande reizen:

21 April 2012 - 05 Augustus 2012

Stage in Glasgow

Landen bezocht: