De week van bouncey castle en rugby! - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu De week van bouncey castle en rugby! - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu

De week van bouncey castle en rugby!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

06 Mei 2012 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Hallo allemaal!

Wat een week, weer een hoop om over te schrijven :) Hopelijk kan ik me alles nog goed herinneren enz, maar ik doe mn best!

Volgens mij was ik gebleven bij de kathedraal en necropolis.. De kathedraal is niet zo heel veel bijzonders over te vertellen, hij was gaaf, maar dat is ook wel alles. De necropolis daarentegen! Eigenlijk is het best bizar dat een begraafplaats een toeristische attractie is. Maar het is niet zomaar een begraafplaats; ten eerste ligt hij boven op een berg en ten tweede is hij helemaal volgebouwd met tombes en vele grotere graven dan je gewend bent. Er staat zelfs een mausoleum. Best een rare gewaarwording. Waarschijnlijk kan ik het niet zo goed uitleggen, dus ik verwijs jullie hierbij naar de foto's ;) De rest van de dag besteed aan voetbal luisteren via de radio (goooo Ajax!) (wat overigens veel spannender is dan via de tv, dus ik zat billenknijpend naar ajax-twente te luisteren;)), koken en series/films kijken :)

Tja want dat doe ik eigenlijk zo'n beetje 's avonds. In het begin moest ik heel erg wennen aan het alleen zijn. In Nijmegen is het best een unicum als je een keer een avond alleen bent, hier is het andersom. Ik moest dus best een beetje leren om alleen te zijn elke avond, maar dat gaat steeds beter :) Ik ben ondertussen verslaafd aan bones, en hier en daar een filmpje er tussendoor zorgen ervoor dat ik me 's avonds vermaak :) Het gaat steeds beter, maar het was zeker wennen.|

Nou de tweede werkweek ging eigenlijk heel soepeltjes. Ik ben goed ingeburgerd en wist precies waar ik naartoe wilde met mijn onderzoek. Ik ben maandag dus enthousiast aan de slag gegaan met mijn eigen onderzoek en heb eigenlijk niet meer zoveel hulp nodig gehad :) Dat resulteerde in een gesprek vrijdag met de professor waarbij hij niets op me aan te merken had en hij zei dat hij verbaasd was over wat ik al had gedaan en dat ik vooral zo door moest gaan! Goed nieuws dus, en het gaat lekker :)

Nou tot zo ver stage.. nu de dingen die ik deze week om stage heen gedaan heb :P Maandag ben ik nog wat gaan drinken met Louise, Meghan en Lynsey. Drie collega's waar ik het prima mee kan vinden :) Over het algemeen gaat het engels verstaan en praten veel soepelder als ik had verwacht, maar als ze met zijn drieën heel snel tegen elkaar praten in een luidruchtige bar gaat het soms wel moeilijk :P We hebben op de maandagavond ook plannen gesmeed voor donderdag de lunchpauze. Hierover later meer ;)

Voor dit stuk verwijs ik zeker naar mijn foto's, want die vertellen meer dan duizend woorden ;) Ter ere van een of andere week van de kunst (ik weet het niet precies) stond er een inflatable stonehenge, oftewel; een heel groot springkussen! Meghan had de hele groep gemaild of ze er donderdag in de pauze mee naartoe gingen, gevolgd door een lunch. Uiteindelijk zijn we met een man of 10 daarnaartoe gegaan en het was werkelijk fantastisch :P Alsof we weer allemaal kind waren ;) Het enige nadeel was dat je af en toe op moest letten dat je geen kleine kinderen omver liep of omver gelopen werd ;) Het weer werkte ook mee, het was lekker zonnig en warm, dus voor we er erg in hadden waren we al 1.5 uur weg en toen moesten we nog gaan lunchen ;) We zijn ergens in een café hamburgers gaan eten, en toen moesten we weer aan het werk. Moet bekennen dat dat erg lastig was, maar het was zeker awesome!

Zaterdag ben ik samen met Conor de hele dag naar rugbywedstrijden geweest. Ik wilde namelijk graag naar een rugbywedstrijd (want rugby is awesome maar in nederland onbekend) en er was een deal: 2 wedstrijden voor 15 pond. 's Ochtends een 7s wedstrijd (7 tegen 7) en 's middags normaal rugby (15 tegen 15). Althans, ik dacht dat het twee wedstrijden waren :P De ochtendwedstrijd bleek een 7s landentoernooi te zijn, vergelijk de opzet een beetje met een ek (de poules, kwartfinales enz), alleen dan in twee dagen. Wij hebben alleen de eerste dag gezien, dus de poulrondes. We waren er om half 11 en zijn uiteindelijk om half 4 naar de andere wedstrijd gelopen (ander stadion). In deze 5 uur is maar weer eens bewezen dat het weer in Schotland onvoorspelbaar is. Rond een uur of 11 hadden we sneeuw en zaten we te verkleumen op onze stoeltjes, rond een uur of 2 scheen het zonnetje heerlijk met als gevolg dat we allebei een rode snoet hadden aan het einde van de dag ;) Lang leve het weer in Schotland ;) Anyway, 7s was echt super vet! De wedstrijden duurden 14 minuten per stuk en het spel ging super snel omdat er maar 7 spelers in het veld stonden. Echt super! Verder was het volgens mij traditie om je als publiek zo raar mogelijk aan te kleren, dus ik kreeg een beetje een carnavalsgevoel ;) Om half 4 besloten we van het ene naar het andere stadion te gaan lopen omdat het mooi weer was. De wandeling duurde 1 uur en een kwartier, maar het stuk Glasgow waar we doorheen gingen was zo mooi dat het zo voorbij was. Daar ga ik zeker nog eens terug! Onderweg ook nog gegeten bij een italiaan en een heerlijk ijsje gehaald ;) De avondwedstrijd was van het plaatselijke Rugbyteam tegen een west-iers rugbyteam. Conor, als ier, was de enige zo ongeveer voor het Ierse rugbyteam, dus dat was wel grappig :P Het ging echt hard tegen hard, maar de Glasgow warriors waren duidelijk beter. Nougoed ik zal jullie niet langer lastig vallen met rugbyverhalen, maar het was een toffe en vermoeiende dag!

Zondag was ik van plan een rondleiding te doen door het stadhuis (dat is echt zo'n super opzichtig gebouw:P). Helaas ging ik er al zo vanuit dat alles toch wel open zou zijn op zondag, dat ik voor een dichte deur stond ;) Maarja toen ben ik maar lekker boodschappen gaan doen en daar zijn we nu :)

Al met al een goede week dus!

Liefs,
Sanne

  • 06 Mei 2012 - 16:46

    Lise:

    Hee Sanne!

    Hm klinkt weer goed! Had je springkussen foto's idd al gezien, snapte er al niks van! Mooi dat het op stage ook goed gaat, maar had ook niks anders van je verwacht :)

    We chatten snel weer ;) Ik mis mijn persoonlijke stressbal!!

    Liefs

  • 06 Mei 2012 - 19:20

    Glenn:

    Haa Sanne,
    Inderdaad een interessante week! Ik ben blij dat mijn advies toch enigzins geholpen heeft :)
    Ben benieuwd naar je volgende avonturen

    liefs

  • 06 Mei 2012 - 19:39

    Anne:

    Hee Sanne,

    Klinkt alsof je weer super goed bezig bent :) Zoals verwacht dus! Ben blij dat je enigzins afleiding vindt met je collega's en bones! Die serie zou ik ook nog wel eens helemaal willen zien :P

    Echt super dat je in twee weken al zo'n goede indruk maakt bij de prof!

    Goed, succes weer voor morgen! Ik kijk uit naar je volgende verhaal (en foto's! kon die van de necropolis niet vinden trouwens).

    Liefs

  • 07 Mei 2012 - 07:22

    Theo:

    Hoi Sanne, klinkt allemaal erg goed. Kom je ook nog een beetje aan lezen toe?
    Groeten ook van Mirjam

    PS: feestje van Feijenoord was geweldig ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Stage in Glasgow

Recente Reisverslagen:

11 Juli 2012

Double feelings

29 Juni 2012

Spice things up!

18 Juni 2012

Oranje boven?

07 Juni 2012

Het touristengevoel!

01 Juni 2012

Het is tijd voor Haggis!
Sanne

Hallo allemaal, Zaterdag is het zo ver. Dan vertrek ik voor ongeveer 3.5 maand naar Glasgow om daar stage te gaan lopen. Aangezien we nu nog midden in het lustrum zitten lijkt het nog ver weg, maar inmiddels is mijn kamer gepoetst en gereed voor onderhuur en heb ik mijn tas ingepakt, dus ik kan er niet meer omheen. De komende tijd zal ik hier af en toe een verhaaltje plaatsen om te laten weten hoe het met me gaat en wat ik allemaal beleef daar. Liefs, Sanne

Actief sinds 19 April 2012
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 6158

Voorgaande reizen:

21 April 2012 - 05 Augustus 2012

Stage in Glasgow

Landen bezocht: