Chips and buckaroo - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu Chips and buckaroo - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu

Chips and buckaroo

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

24 Mei 2012 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Hallo hallo!

Inmiddels ben ik alweer bijna 5 weken weg uit Nederland, het schiet dus al best op. Tijd voor een nieuwe update vanuit het dit keer zonnige Schotland!

Voordat ik weer ga beginnen over wat ik allemaal gedaan heb wil ik het eerst hebben over een nieuw Schots gebruik wat me eigenlijk pas de laatste week flink opgevallen is. Wij als “Nederlanders” zijn gewend om chips ’s avonds voor de tv te eten als we een filmpje kijken ofzo, maar hier in Schotland is het meer een snack voor bij de lunch. Als ik ’s middags mijn boterhammetjes gegeten heb hoor ik dan ook vaak gekraak rond me heen omdat iedereen aan de chips zit. Zelfs bij een officiële lunch zoals eentje die ik gister had was chips aanwezig, wat best een beetje vreemd is :P

Nou goed waar was ik gebleven. Eerst maar weer even een update over mijn onderzoek. Na de tegenvaller van het celwerk van afgelopen week ben ik eigenlijk gestaag doorgegaan met mijn onderzoek. Het valt me alleen soms tegen hoeveel moeite mijn begeleidster doet om me fatsoenlijk te begeleiden. Het is namelijk al een paar keer voorgekomen dat ze me werk laat doen, en als dan blijkt dat het niet werk zegt ze: oja dat wist ik trouwens ook, want dat heb ik al ooit gedaan. Ook komt het geregeld voor dat ze net een detail vergeet waardoor ik de verkeerde verdunning gebruik of iets in die richting. Laten we het er maar op houden dat ze hoog zwanger is en daardoor af en toe wat dingen vergeet ;) Het is voor mij natuurlijk niet altijd leuk maarja. Behalve dat vind ik het onderzoek nog steeds best wel prima en de groep nog steeds erg leuk, dus laten we het maar of tegenvallers houden die bij onderzoek horen ;)

Vrijdag zijn we met een gedeelte van de groep gaan uiteten en daarna de pub in. Het was erg gezellig! Ze hebben in ieder geval flink hun best gedaan om mij een aantal kroegen te laten zien en kennis te laten maken met plaatselijke delicatessen. Het drankje wat ik zeker moest proberen was een zogenaamde buckaroo (tenminste, ik neem aan dat je het zo spelt). Er werd al met waarschuwende blikken naar me gekeken, want blijkbaar is het drankje vrij sterk. Ik merkte al snel wat het gevaar van het drankje was; de eerste twee slokken smaakten enorm sterk, maar daarna was het net alsof je ranja dronk. Na een glas ben ik dus maar verstandig weer overgestapt naar bier ;) Als je de foto’s bekijkt zie je ook dat ik steeds meer Sanne waardige foto’s begin te nemen, namelijk foto’s waar mensen opstaan ;)

Op zaterdag ben ik samen met Louise en een van haar vriendinnen naar een amateur rugbywedstrijd geweest. Het verschillende van amateur, waar je dus langs de kant van het veld staat, en professioneel, in een stadion, is dat je bij amateur alle geluiden kan horen als ze tegen elkaar aan botsen. Ik kan je zeggen dat dat onsmakelijke geluiden kunnen zijn en dat het er ook nogal hard aan toe gaat. De wedstrijd dreigde op begeven moment ook uit de hand te lopen (we hebben een aantal bloedneuzen gezien en mensen die van het veld afgestuurd werden), dus op het moment dat de scheidsrechter affloot hebben we maar verstandig besloten om meteen naar het station te lopen. De rest van de dag hebben we lekker bij Louise in haar appartement gehangen, zelf brood gebakken (met cranberry’s en rozemarijn, jum jum) en lasagne gemaakt/gegeten. Het was best een welkome afwisseling om een keer niet alleen voor mezelf te hoeven koken en het was ook een erg leuke dag :) Ik wilde op tijd thuis zijn voor de championsleague finale, maar die liep niet helemaal af zoals ik had gehoopt.

Op zondag heb ik lekker rustig aan gedaan. Mijn wekelijkse hardlooprondje en een beetje door de stad geslenterd om dagelijkse benodigdheden te kopen. Verder niet heel veel bijzonders te melden :)

Maandag na stage zijn we weer naar de pub geweest en voordat je het dan in de gaten hebt is het zo een uurtje of 8 :) deze week is het ook in Schotland heel mooi weer geweest, dus ik heb lekker kunnen genieten. Op woensdag en donderdag zijn we rond 4 uur gestopt op stage om te kunnen genieten van het zonnetje, want dit is de eerste echt mooie week en daar wil iedereen van kunnen genieten. Woensdag hebben we ijsjes gekocht in de supermarkt en zijn we lekker gaan genieten in het park. Donderdag hebben we een terrasje opgezocht waar we lekker wat tijd hebben doorgebracht.

Nou dat was weer even een update. Hier nog steeds niet te klagen, al begin ik nu langzamerhand wel wat dingetjes van thuis te missen. Het is dus maar goed dat mama volgende week een lang weekend op bezoek komt, en vanaf dan heb ik eigenlijk maar een zeldzaam weekend niets te doen ;)

Liefs,
Sanne

  • 24 Mei 2012 - 20:51

    Veerle:

    Oehhh ik heb wel heel veel zin om dat ticket te gaan boeken zeg!! Fijn dat het daar ook zo'n lekker weer is, geniet er van nu het kan!

  • 24 Mei 2012 - 21:17

    Mama:

    Ik begin met aftellen. Eerst nog een weekend proefkamperen met de hond en dan kan de voorbereiding beginnen.
    Ik zie je nog op skype dit weekend.

  • 24 Mei 2012 - 22:27

    Marieke:

    Oooh mooi, de kroegen zijn verkend, de terrasjes getest en de locale drank is geproefd.
    Das fijn, dan kan ik daar over iets meer dan een maandje mooi de hoogtepunten van meepikken!!

    Wordt whisky de "nieuwe ervaring"? ;)

  • 24 Mei 2012 - 22:27

    Marieke:

    Oooh mooi, de kroegen zijn verkend, de terrasjes getest en de locale drank is geproefd.
    Das fijn, dan kan ik daar over iets meer dan een maandje mooi de hoogtepunten van meepikken!!

    Wordt whisky de "nieuwe ervaring"? ;)

  • 24 Mei 2012 - 22:28

    Marieke:

    Double post! (hmm ik gooi het op de iPhone)

  • 25 Mei 2012 - 07:50

    Lise:

    Hee Sanne!

    Leuke update weer :) Dit weekend nog even skypen of chatten oid? Kan ik alles over de ONCS vertellen :)
    Maargoed, mooi dat het nog steeds goed gaat daar. Over een maandje kom ik ook al jouw kant op! Heb er zin in :D

    xx

  • 26 Mei 2012 - 08:22

    Anne:

    Ik ben blij dat het daar ook zo mooi weer is! Dat maakt alles een stukje mooier :) Hier is het inmiddels ook lekker broeierig :P Fijn weekend en ook veel plezier volgende week met je mama!

  • 26 Mei 2012 - 09:12

    Glenn:

    chips tijdens de lunch, daar zou ik wel aan kunnen wennen :P

    hier in zweden is het weer ook prachtig: de hele week rond de 25 graden!

    en je gaat de 1000 page views aantikken, goed bezig ;)

    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Stage in Glasgow

Recente Reisverslagen:

11 Juli 2012

Double feelings

29 Juni 2012

Spice things up!

18 Juni 2012

Oranje boven?

07 Juni 2012

Het touristengevoel!

01 Juni 2012

Het is tijd voor Haggis!
Sanne

Hallo allemaal, Zaterdag is het zo ver. Dan vertrek ik voor ongeveer 3.5 maand naar Glasgow om daar stage te gaan lopen. Aangezien we nu nog midden in het lustrum zitten lijkt het nog ver weg, maar inmiddels is mijn kamer gepoetst en gereed voor onderhuur en heb ik mijn tas ingepakt, dus ik kan er niet meer omheen. De komende tijd zal ik hier af en toe een verhaaltje plaatsen om te laten weten hoe het met me gaat en wat ik allemaal beleef daar. Liefs, Sanne

Actief sinds 19 April 2012
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 6157

Voorgaande reizen:

21 April 2012 - 05 Augustus 2012

Stage in Glasgow

Landen bezocht: