Het is tijd voor Haggis! - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu Het is tijd voor Haggis! - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu

Het is tijd voor Haggis!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

01 Juni 2012 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Hee allemaal!

Mijn stage is doormidden! Ik ben precies op de helft! Het is wel vreemd hoor, want de ene keer gaat het super snel, maar de andere keer lijkt te tijd niet op te schieten. Ik heb deze week in ieder geval een hele drukke week gehad en heb dan ook een hoop te vertellen.

Allereerst hadden we vrijdag een ''Chippy Tapas''. Ik zal eerst even de voorgeschiedenis uitleggen. Toen we laatst uit waren met de groep vond een deel het schandalig dat ik nog geen Haggis had geprobeerd. Ze kwamen toen op het idee om een Chippy Tapas te organiseren, wat erop neer komt dat je naar de snackbaar gaat (of the ChipShop als ze het hier noemen) en alles besteld wat ze op de kaart hebben staan. Het grote verschil tussen Nederlandse snackbars en Schotse is dat ze hier alles in beslag dopen en frituren. Een selectie van het menu was dan ook: Gefrituurde pizza (ja, in beslag), bloedwordst, haggis, hamburger, meatpie, sausage, fish en dan niet te vergeten de chips met verschillende sauzen (chips with cheese, salt & vinegar, gravy en curry (wat kerriesaus is)). Toetje mag natuurlijk niet ontbreken en wat blijkt; hier frituren ze marsen en snickers ook (in beslag ja). Dus met een groep van een man of 10 zijn we naar de snackbar gelopen om de bestelling te plaatsen, even naar de supermarkt voor wat te drinken en toen een mooi veldje uitzoeken om alles op te eten (gelukkig was het heerlijk weer ;)). En wat vond ik van de haggis: tja ik kan niet zeggen dat ik het vies vond, maar het zal nooit mijn favoriete eten worden. Bloedworst vond ik overigens echt heel smerig. De rest was eigenlijk wel prima maar Fish & Chips blijft de favoriet. Het was echt een hele belevenis en na dit vettige festijn had ik 's avonds dan ook genoeg aan een gezonde bak met aardbeien.

Op zaterdag had ik afgesproken met Conor om samen te gaan koken. We wilden graag iets mexicaans maken omdat we dat allebei lekker vinden, maar besloten van tevoren ook een broccolisoep te maken. Conor woont in west-end, wat ik de leukste buurt van Glasgow vind. Je hebt daar allemaal kleine delicatessezaakjes en het is er altijd een gezellige drukte. Het is gewoon het gezelligste deel van Glasgow. Dus we zijn de supermarkt ingedoken om de standaard dingen te kopen en toen nog naar wat kleinere zaakjes voor de rest. Wat een heel groot verschil is tussen Schotland en Nederland is dat ze hier veel sneller geneigd zijn om dingen voor elkaar te betalen. Zo mag ik heel vaak gewoon niet betalen en dat frustreerd me soms nogal, omdat ik het toch wel een fijn idee vind om quitte te staan. Anyway, toen moesten we alles nog gaan klaarmaken. Het menu was dus: Broccolisoep met amandelen en griekse yoghurt gevolgd door een mexicaanse stoofschotel met chorizo, garnalen en kikkererwten met mexicaanse rijst. Blijkt dat Conor net zo'n kluns kan zijn dan ik en dus niet zo handig is met pannen die in de oven moeten of met zakjes rijst die opengemaakt moeten worden. Maargoed de soep smaakte heerlijk en de stoofschotel was prima, al houd ik niet zo van kikkererwten. Ondertussen ook nog de film de 3 musketiers gekeken. Na het eten wilde Conor graag het songfestival zien dus toen besloot ik maar om naar huis te gaan ;)

Zondag was een drukke dag. Chris, een collega, besloot op vrijdag een barbecue te organiseren voor zondag. Ik balen, want ik had op zondag met mn ganggenootjes afgesproken om de keuken te gaan poetsen (ookal had ik hem niet vies gemaakt, hij moest wel echt schoon). Op vrijdagavond alles op alles gezet om dat te verzetten en uiteindlijk zijn ze zondag om 12 uur begonnen met de keuken te poetsen. Daarvoor was ik nog gaan hardlopen dus ik was al redelijk op tijd uit mn bed. We zijn zo'n 1.5 uur bezig geweest om de keuken te poetsen en van vies en stinkend ging hij naar schoon en blinkend! Toen ben ik nog even de stad ingelopen om een ijsje te kopen (het was immers 25 graden!) en toen naar het station waar Pim op me stond te wachten. Chris woont bij zijn ouders in een van de aangegroeide gemeenten van Glasgow dus we moesten 20 min in de trein. We hadden allebei niet echt uitgezocht hoe we moesten lopen (jawel! Het bestaat!) en dus met een gigantische omweg kwamen we bij Chris aan. Het concept van een Schotse bbq is iets anders dan een Nederlandse bbq. Namelijk: salade is voor konijnen en stokbrood is overrated dus je krijgt alleen vlees. Als je geluk hebt zijn er broodjes zodat je een broodje hamburger kan maken, maar dat zijn dan ook alle bijgerechten. We waren rond half 4 daar, en we konden alleen in de brandende zon zitten, dus het was smelten geblazen. Een voordeel is alleen dat je in de Schotse zon wat minder makkelijk verbrand, dus na 4 uur in de zon zitten en goed insmeren was ik helemaal niet verbrand! We waren met een man of 10, waarvan 3 van mijn vakgroep en dan nog wat vrienden van Chris van de middelbare school. Het was erg gezellig en de barbeque was lekker. Als toetje hadden we verse ananas voor op de bbq en marshmallow dus het was erg geslaagd! Uiteindelijk hebben we rond 8 uur de trein terug gepakt. Ik kreeg toen te horen dat ze het gevoel hadden dat ik echt al heel lang in de groep zat, wat een goed teken is want dan ben ik dus niet meer het buitenbeentje ;)

Deze werkweek ging ik mijn eeste celwerk doen. Het was een hele drukke week, want behalve het celwerk moest ik ook nog gelen maken en iemand inwerken. Hoe tof is het om te zeggen dat je na 5 weken stage (als undergrad) een post-doc als student krijgt die je alles uit moest leggen! Super goed want dat betekend dus dat ze vertrouwen in mij hebben en dat is toch wel erg fijn om te weten :) Helaas ging woensdag zo'n beetje alles fout wat fout kon gaan toen we de cellen wilden isoleren uit de rat, en ik kreeg al naar mn hoofd geslingerd dat ik een Jynx was, want het zou wel aan mij liggen. Het kwam er op neer dat alles wat normaal gesproken ongeveer in een jaar fout gaat, nu in een dag fout ging, en dus voor het gemak was dat maar mijn schuld ;) Uiteindelijk is alles toch nog goedgekomen, alleen bleek de imaging moeilijk en kan ik dus nog steeds niet met zekerheid zeggen of de levercellen op mijn gels groeien.

Over een paar uurtjes ga ik mama van de bushalte afhalen! Ik heb er erg veel zin in, want ik wil haar graag laten zien hoe het hier allemaal is, waar ik woon en wat voor stad het is. Hopelijk gaat in Nederland ook nog alles goed met iedereen!

Foto's volgen als ik thuis ben!

Liefs,
Sanne

  • 01 Juni 2012 - 09:31

    Mama:

    Ik heb er ook heel veel zin in.
    Tot straks.

  • 01 Juni 2012 - 09:37

    Dillen:

    Hey Sanne,
    Erg leuk je verhalen te lezen. krijg een beetje vakantie gevoel als ik je verhaal lees, maar je werkt ook hard. Jammer dat je woensdag-stagedagje verkeerd liep, maar als je al het ongein achter de rug hebt kan het alleen nog maar goed gaan. Hier is alles rustig. Het mooie weer is een beetje betrokken (viesch grijs) en ik ben druk met het afsluiten van de ONCS financiën *(wil nog niet helemaal opschieten). Veel plezier met het bezoek van je moeder, en met je stage.
    Haggis is vies.
    Liefs,
    Dillen

  • 01 Juni 2012 - 13:11

    Mandy:

    Lieve Sannie,

    wat een leuk verhaal!! Leuk dat je mammie op bezoek komt :) Poeh he, al op de helft, gaat toch wel snel.. Heel veel plezier nog Sanne!!

    xx

  • 03 Juni 2012 - 10:23

    Lise:

    Ieeeeeeeeeeel Haggis! Wat een held dat je dat hebt geprobeerd :P

    Jammer dat je een wat mindere dag had op staga. Maar zoals je zelf al zei hebben ze veel vertrouwen in je, dus komt vast allemaal goed :)

    Hoop dat je een leuk weekend met je moeder hebt gehad!

    xx

  • 03 Juni 2012 - 15:48

    Glenn:

    Hey Sanne,
    Goed verhaal, alsof ik een boek aan 't lezen was :) (niet dat ik dat vaak doe, maar toch ;))

    en je doet me eraan denken dat ook nog wat aardbeien heb; die ga ik ook maar eens meester maken ;)

    succes met de 2e helft van le staage!

  • 06 Juni 2012 - 12:21

    Theo:

    Hoi Sanne, dat vind ik nu dapper: gewoon de haggis proberen. Stoer hoor.
    Ik lees steeds jouw verslagjes met plezier. Gaat dat nu minder worden nu de tijd is aangebroken dat er regelmatig iemand "even op visite komt"? Komend weekend natuurlijk heel bijzonder als Ronald langs komt ;-) Hij komt het mooie weer opzoeken want dat is hier echt slecht. En voor wat betreft het onderzoek: het moet eerst slecht gaan voor het beter wordt.
    Groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Stage in Glasgow

Recente Reisverslagen:

11 Juli 2012

Double feelings

29 Juni 2012

Spice things up!

18 Juni 2012

Oranje boven?

07 Juni 2012

Het touristengevoel!

01 Juni 2012

Het is tijd voor Haggis!
Sanne

Hallo allemaal, Zaterdag is het zo ver. Dan vertrek ik voor ongeveer 3.5 maand naar Glasgow om daar stage te gaan lopen. Aangezien we nu nog midden in het lustrum zitten lijkt het nog ver weg, maar inmiddels is mijn kamer gepoetst en gereed voor onderhuur en heb ik mijn tas ingepakt, dus ik kan er niet meer omheen. De komende tijd zal ik hier af en toe een verhaaltje plaatsen om te laten weten hoe het met me gaat en wat ik allemaal beleef daar. Liefs, Sanne

Actief sinds 19 April 2012
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 6146

Voorgaande reizen:

21 April 2012 - 05 Augustus 2012

Stage in Glasgow

Landen bezocht: