Spice things up! - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu Spice things up! - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu

Spice things up!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

29 Juni 2012 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Hallo!

Inmiddels is het vrijdag 29 juni, nog 2 weken stage te gaan. De eerste versie van mijn verslag heb ik zojuist ingeleverd en ik ben al de afsluitende dingen aan het regelen voor mijn Erasmusbeurs en voor als ik straks weer terug naar Nederland kom. Stiekem is het toch wel echt heel erg snel gegaan. Ik heb wel echt behoefte aan vakantie, dus die twee weken zullen nog best lang duren, maar ik ga het wel missen hier.

Dan zal ik eerst eens vertellen wat er allemaal gebeurd is tussen het laatste verslag en nu. Nouja volgens mij schreef ik het laatste verslag op een maandag en is er niet zoveel spectaculairs gebeurd t/m zaterdag. Want opstaan, naar stage gaan, boodschappen doen, eten en een beetje series kijken enz is inmiddels niet meer echt speciaal ;)

Op zaterdagochtend kwam Lise aan in Schotland! Ze werd ook echt op zn Schots verwelkomd, met een heerlijke plensbui. Ze hadden voor het hele weekend slecht weer voorspeld, dus dat voorspelde niet veel goeds. Hier is het meestal zo dat als er regen voorspeld wordt, het ook echt regent. Als ze droog weer voorspellen, dan regent het vaak alsnog ;) Maar dit weekend was het andersom! Het regende alleen zaterdagochtend, en verder hebben we prima weer gehad.

Nadat Lise aangekomen was en al haar spullen waren gedropt zijn we door de regen gaan lopen richting the Lighthouse. Dit is een van de gebouwen die McIntosh gebouws heeft (en van de bekendste architecten in Glasgow) en waar nu een museum in gevestigd is. Ze hadden daar een tentoonstelling waarin ze op de grond projecteren hoe Glasgow ontwikkeld is vanaf stichting tot nu. Best wel interessant om te zien. De andere tentoonstellingen vond ik niet zo interessant, want ik ben niet zo’n fan van architectuur. Wel heeft het gebouw een torentje waar je in kan klimmen, en van daar kan je heel ver weg kijken over de stad. Dat was wel erg tof.

Na the lighthouse zijn we richting People’s palace gaan lopen. We kwamen toen langs een klein marktje met allemaal leuke kraampjes. Het waren eigenlijk vooral eetkraampjes en kraampjes met lekkernijen, maar soms hadden ze ook sierraden of houtsnijkunst ofzo. Ze verkochten er ook echte Nederlandse pannenkoeken, maar om nou £3.50 te betalen voor een pannenkoek vond ik toch wel een beetje teveel van het goede.

Daarna zijn we doorgelopen naar People’s palace, hebben we een stukje gelopen door Glasgow Green en zijn we doorgelopen naar de kathedraal en de necropolis. Lise heeft dus in 1 dag Glasgow eigenlijk al het belangrijkste al gezien ;) Na de kathedraal zijn we naar de supermarkt gelopen om boodschappen te doen en thuis hebben we gekookt en gegeten. Het was best wel fijn om weer een keer met iemand te koken en af te wassen ;) Gelukkig vond Lise het niet erg om ’s avonds voetbal te kijken, dus we hebben eerst een film aangezet die we hebben stopgezet voor het voetbal en daarna weer hebben afgekeken ;) Daarna zijn we gaan slapen, Lise sliep binnen 2 seconden, maar voor mij was het wat moeilijker omdat het raam open stond, er buiten enorm veel lawaai was en ik absoluut nog niet moe was. Maargoed uiteindelijk toch in slaap gevallen.

Zondag zijn we via een hele grote omweg naar het huis van Louise gelopen. Zo hebben we over de squigly bridge gelopen en zijn we helemaal langs de Clyde opgelopen. Dit was een mooie gelegenheid om een heel ander deel van Glasgow te zien. Louise wachtte ons op, want we zouden met de auto naar Stirling castle gaan. Dit is een goed uurtje rijden (via de touristische route), waar ik echt heel veel zin in had omdat ik nog niets van de omgeving had kunnen zien. Schotland is echt super groen en al een stukje buiten Glasgow beginnen de heuvels en de bergen. Ik heb echt enorm genoten van de tocht, behalve de hele smalle weggetjes en de Schotten die als maniakken door de bochten vliegen en je inhalen waar het eigenlijk niet kan.

Rond half 2 waren we bij Stirling castle. Het ligt boven op een berg en als je aan komt rijden is het best een indrukwekkend schouwspel. Eenmaal boven is het kasteel helemaal niet zo groot als je van beneden denkt ;) We hebben het er makkelijk tot half 6 vol gehouden, want er is een hele hoop te zien en te lezen over het leven in een kasteel. De foto’s spreken denk ik wel voor zich. De terugweg ging een stuk sneller voorbij en we waren zo terug in Glasgow.

Lise en ik besloten wat te gaan eten bij een soort afhaal mexicaan. Je kan zegmaar alles kiezen: welk vlees, welk deegwaar, welke salsa. Ik koos heel veilig voor de salsa van tomaat en koriander (vooral omdat ik dat gewoon erg lekker vind), maar Lise wilde wat meer pit. Ze vroeg dan ook aan de mevrouw achter de balie: welke is pittig? Waarop ze een groene salsa aan wees en Lise zei: prima, doe die maar. Nou dat heeft ze moeten weten, de tranen liepen over haar wangen :P In eerste instantie durfde ik niet te lachen, maar stiekem was het wel echt heel grappig :P Na een blikje cola, een flesje Iron Brew en een flesje corona ging het weer wat beter. Om de pijn helemaal te verzachten zijn we nog maar een McFlurry gaan halen (voor de geinteresseerden: ik had een McFlurry twix!). ’s avonds hebben we nog de voetbalwedstrijd afgekeken, hebben we nog lekker gekletst en zijn we op tijd naar bed gegaan.

Lise wilde namelijk vroeg opstaan om heel veel tijd te hebben om te gaan shoppen! We zijn gaan shoppen op maandag, omdat het in het weekend gewoon echt veel te druk is om lekker door de rekken te struinen en de rijen voor de paskamers echt niet grappig meer zijn. Eerst zijn we natuurlijk naar de primark gegaan, waar we ruim 2 uur doorgebracht hebben. Uiteindelijk waren we om half 3 zo moe dat we terug naar huis gelopen zijn, even stoppen bij de Chip Shop om fish en chips te halen, en we nog een uur op bed hebben liggen kletsen. Toen moest Lise alweer naar de bus en terug naar Nederland. ’s Avonds ben ik nog even met Louise wat gaan drinken in de pub, maar ik was echt gesloopt dus ben niet al te laat weer naar huis gegaan.

De rest van de week tot nu toe heb ik eigenlijk niet veel speciaals meer gedaan. De voetbalwedstrijden gekeken natuurlijk, mijn verslag afgemaakt en een hoop series gekeken. Heb wel zojuist te horen gekregen dat de 13e hier blijkbaar een vrije dag is, dus donderdag de 12de is mijn laatste dag! Dat zijn altijd meevallers :)

Nou dat was het weer voor nu!
Groetjes uit het hele regenachtige Schotland!

Liefs,
Sanne

  • 29 Juni 2012 - 15:19

    Mandy:

    Hee Sannie,
    Wat een super leuk verhaal! Wow, nog maar 2 weken dat gaat echt al super snel... Ik moet ook nog twee weken en snap precies wat je bedoeld met "toe aan vakantie" Haha!
    Tot snel en nog heel veel succes de laatste weken! Xx

  • 29 Juni 2012 - 17:01

    Frank:

    Heuj McFlurry! :D

  • 30 Juni 2012 - 12:03

    Lise:

    Hihi, ik moet nog steeds lachen als ik aan die taco's denk! Wat een afgang! :P Was wel echt super leuk, ben blij dat ik gekomen ben :) succes met afronden en veel plezier alvast op vakantie!

    xx

  • 03 Juli 2012 - 12:36

    Anne:

    Wat een leuk verhaal om te lezen :) Ben blij dat jullie je vermaakt hebben! Die McFlurry Twix klinkt super, mogen ze van mij hier ook wel invoeren... Succes nog met je laatste dikke week en geniet van je vakantie!
    Liefs

  • 08 Juli 2012 - 11:46

    Glenn:

    hey sanne,

    al weer bijna thuis dus. Ik ben afgelopen dinsdag thuis gekomen. En idd, de tijd vliegt: ik heb al weer 5 maanden Zweden achter de rug. succes met de laatste dagen en goede reis terug volgende week.

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Stage in Glasgow

Recente Reisverslagen:

11 Juli 2012

Double feelings

29 Juni 2012

Spice things up!

18 Juni 2012

Oranje boven?

07 Juni 2012

Het touristengevoel!

01 Juni 2012

Het is tijd voor Haggis!
Sanne

Hallo allemaal, Zaterdag is het zo ver. Dan vertrek ik voor ongeveer 3.5 maand naar Glasgow om daar stage te gaan lopen. Aangezien we nu nog midden in het lustrum zitten lijkt het nog ver weg, maar inmiddels is mijn kamer gepoetst en gereed voor onderhuur en heb ik mijn tas ingepakt, dus ik kan er niet meer omheen. De komende tijd zal ik hier af en toe een verhaaltje plaatsen om te laten weten hoe het met me gaat en wat ik allemaal beleef daar. Liefs, Sanne

Actief sinds 19 April 2012
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 6147

Voorgaande reizen:

21 April 2012 - 05 Augustus 2012

Stage in Glasgow

Landen bezocht: