Double feelings - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu Double feelings - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu

Double feelings

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

11 Juli 2012 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Hoi allemaal,

Ik geloof dat het alweer bijna 2 weken geleden is dat ik een update heb getypt, dus het wordt weer eens tijd. Daarbij is mijn stage nu toch echt bijna voorbij, dus er is genoeg te vertellen over het afronden.

Laten we eerst maar eens teruggaan naar vorige week zaterdag. Dit was het laatste weekend dat ik ‘alleen’ in Glasgow was, oftewel dat ik geen bezoek zou hebben. Ik had op zaterdag met Conor afgesproken om te gaan eten. Het originele plan was om bij hem thuis te eten, maar aangezien hij niet opgeruimd had en hij het blijkbaar niet aan durfde om me dan bij hem thuis te ontvangen heeft hij me als compensatie mee uiteten genomen. Wisten jullie dat de Tikka Masala curry in Glasgow uitgevonden is? We zijn dus naar het restaurant gegaan waar het uitgevonden was, en ik heb heerlijk Tikka Masala gegeten. Dat is toch heel wat anders dan een curry uit een potje (wat ik hier best veel gegeten heb :P). Verder hebben we lekker door west end geslenterd. Ik ben niet al te laat naar huis gegaan, Conor had namelijk een enorme kater van de dag ervoor en ik wilde zelf nog even met papa en mama kletsen via skype ;)

Op zondag had ik geen plannen gemaakt. Ik ben dus ’s ochtends lekker hard gaan lopen, heb ’s middags boodschappen gedaan en weer een aantal afleveringen bones gekeken en ’s avonds was het tijd voor de EK finale. Nou was ik stiekem toch wel een beetje fan van Italie (omdat Spanje gewoon teveel wint, dus dat is niet leuk meer ;)), maar het was een beetje een jammerlijke finale. Nougoed prima, Nederland stond er toch niet in ;)

Toen was de eenaarlaatste week van mijn stage aangebroken. Het was dus tijd om de laatste experimenten te doen en verder moest er een presentatie gemaakt worden. Aangezien de experimenten die ik hier doe vaak 3 dagen duren (met redelijk wat wachttijd), heeft dit de nodige planning nodig. Gelukkig waren ze op tijd klaar zodat ik de resultaten nog in mijn presentatie kon verwerken, want ze maakten mn onderzoek echt af. Maandag t/m woensdagavond niet veel speciaals gedaan.

Op donderdag was het tijd voor de mega meeting. Eigenlijk is het gewoon een grote groupmeeting waarin iedereen verteld wat hij/zij het afgelopen jaar gedaan heeft (of in mijn geval, de afgelopen 3 maanden). Nou is presenteren niet mijn favoriete bezigheid en was ik ook flink zenuwachtig, het ging uiteindelijk toch wel prima :) Een hele dag presentaties luisteren in een ontzettend benauwd lokaal was niet echt bevorderlijk voor de aandacht, dus ik was stiekem toch wel blij toen het klaar was. Daarna was het tijd voor een groepsfoto, dus nu heb ik een leuk aandenken aan de groep. ’s Avonds zijn we nog lekker gaan uiteten bij de Italiaan, om de avond af te sluiten in de kroeg met spelletjes.

Vrijdags hadden we van 10 tot 2 nog de laatste praatjes, waarna ik lekker op tijd naar huis kon. Ben nog even gaan hardlopen en toen heb ik om half 5 Marieke van het station gehaald, want die was al lekker een paar dagen in Edinburgh geweest. Die avond hebben we niet meer heel veel gedaan. Boodschappen gedaan, lekker gekookt, een filmpje gekeken en vooral heel veel gekletst.

Op zaterdag zijn we om kwart voor 8 opgestaan omdat we naar Perth zouden gaan. Ik wilde wel eens een andere stad zien dan Glasgow ;) Nou stelt Perth niet heel veel voor, maar de treinreis alleen is al leuk genoeg. Verder was het gewoon erg gezellig. Het regende zo ongeveer de hele dag, dus paraplus en regenjassen waren vaste accesoires. Er was ook een boeren marktje, dus we hebben lekker pies gekocht voor ’s avonds (eentje met beef, chorizo en champignons en eentje met schaap, rozemarijn en uien). We kwamen daar ook nog een Indiaas restaurant tegen die 2 gangen lunchmenu voor 6.95 deden, dus daar hebben we lekker gelunched. De lunch was alleen zo flink, dat we daarna moeite hadden om terug naar de trein te lopen ;) Tegen half 5 waren we terug in Glasgow en zijn we naar de bioscoop gelopen om te kijken wat er zou draaien. Toeval wilde dat Spiderman om half 6 zou draaien, dus daar hebben we kaartjes voor gehaald. Ik vond het echt een super film! Om 8 uur was hij afgelopen en zijn we terug naar mijn kamer gegaan waar we de pies hebben opgegeten. We waren allebei best moe, maar zijn toch nog een pint gaan drinken in het cafe. Daarna was het toch echt tijd om naar bed te gaan.

Op zondag zijn we eerst naar People’s palace gegaan (omdat ik dat gewoon een must vind als je in Glasgow bent ;)). Het is eigenlijk de geschiedenis van Glasgow in een notendop :) Daarna zijn we naar de metro gelopen en zijn we naar west end gegaan. Eerst zijn we naar Kelvingrove museum gelopen, maar aangezien we allebei het gebouw mooier vonden dan de tentoonstellingen zijn we hier niet heel lang gebleven. Daarna zijn we doorgelopen naar Glasgow Uni. Hier kwamen we erachter dat de wimbledon finale werd gespeeld met een Schot in de finale (en ja, Schotten zijn heeel patriottisch). Daarom zijn we naar een kroeg gelopen (die stampvol zat), waar we onder het genot van een biertje de finale gekeken hebben. Toen de regenpauze toch wel heel lang duurde zijn we naar de metro gelopen en hebben we onderweg fish and chips gehaald. Deze hebben we op mijn kamer opgegeten terwijl we de laatste set keken, en helaas voor de Schotten won Federer. Daarna zijn we naar een Whiskeybar gelopen waar Marieke heeft genoten van een Bowmore 15 (toch?) en ik van een cola, want met whiskey maak je mij niet blij ;). Daarna hebben we nog een filmpje gekeken en zijn we naar bed gegaan.

Maandag was alweer de laatste dag, en was het tijd voor de kathedraal en de necropolis. Het regende helaas nog harder dan op zaterdag (zondag was het prima weer), dus de paraplu was nog nodiger. Na de kathedraal zijn we de stad ingelopen om nog wat te gaan winkelen en heb ik toch maar eens een regenjas gekocht die ik kan gebruiken als we straks in de highlands zijn. We hebben ook de McFlurry’s getest (Marieke had crunch en ik smarties). Als lunch/avondeten zijn we gaan afternoon tea’en, want daarna hadden we zo geen honger meer dat ik ’s avonds alleen nog een bagel gegeten heb. Helaas was het toen alweer tijd om afscheid te nemen, maar het was echt een super leuk weekend!

Nu is het inmiddels woensdag, is mijn verslag af en heb ik eigenlijk helemaal niets meer te doen op stage. Morgen ga ik alles regelen voor mijn terugkeer naar Nederland (inschrijven in Nijmegen, huurtoeslag, dat soort dingen), dus daar gebruik ik mijn laatste stagedagje voor denk ik. Ik heb wel al half te horen gekregen dat ze taart voor me zullen hebben morgen en dat ik een klein cadeautje krijg, dus ik ben benieuwd. Zelf heb ik ook wat gehaald om uit te delen dus dat komt helemaal goed. Ik vind het toch wel jammer, want ik heb het hier heel erg naar mijn zin gehad.

Mijn beoordelingsgesprek was trouwens ook vandaag, maar daar heb ik eigenlijk niet zo heel veel over te vertellen. Hij had niets negatiefs. Een promotieplek heb ik niet aangeboden gekregen, maar hij zei wel dat ik zeker een type was die kon promoveren, dus mocht ik die ambitie ooit nog ontwikkelen (wat ik niet denk overigens), dan hoef ik alleen maar een mailtje te sturen :)

Vanavond gaan we met zo’n 13 man uiteten bij wijze van afscheid. Ik heb er erg veel zin in. Daarvoor gaan we eerst nog wat drinken omdat er een paar niet mee kunnen uiteten. Ik ben nu dus eigenlijk een beetje mijn tijd aan het uitzitten tot het 4 uur is ;)

Zaterdag komen Veerle en Thijmen op bezoek, en die worden woensdag afgewisseld door Ronald. Verder gaan papa en mama maandag met de caravan het kanaal over (wel op een boot natuurlijk) dus die zullen in de loop van volgende week ook in het Schotse aankomen. De vakantie staat dus bijna voor de deur, alhoewel dat helaas aan het weer niet te zien is.

Terugkijkend op mijn stage heb ik er totaal geen spijt van dat ik deze stap gezet heb. Iedereen die dus nog twijfelt of ze naar het buitenland willen of niet kan ik dus ook maar 1 tip meegeven: DOEN! Het is een hele mooie tijd geweest waarin ik veel geleerd heb, maar ook de tijd heb gehad om tot rust te komen. Verder heb ik natuurlijk een hoop nieuwe mensen ontmoet, geleefd in een andere cultuur en omgeving en ben ik echt van de stad gaan houden. Het zal dus wel echt weer enorm wennen worden om terug naar Nederland te gaan. Aan de andere kant is het natuurlijk ook wel fijn om weer naar huis te gaan.

Ik kan niet zeggen of dit het laatste verhaaltje is geweest of niet, want ik heb geen idee of ik tijdens mijn vakantie nog wat zal schrijven of niet. Anyway, ik hoop dat iedereen genoten heeft van mijn updates, dan heb ik ze tenminste niets voor niets geschreven ;)

Groetjes vanuit het prachtige maar regenachtige Glasgow (Dat rijmt, dus is het waar ;)),
Sanne

  • 11 Juli 2012 - 13:51

    Marieke:

    Sanne, het was een top weekend!! Vond het super gezellig! Geniet nog van je laatste dagje stage en natuurlijk van de vakantie! liefs, Marieke

  • 11 Juli 2012 - 14:26

    Lise:

    Lieve Sanne,

    Mooi dat je het de laatste tijd weer zo leuk hebt gehad :D Hoewel jij het jammer vindt, ben ik toch wel blij dat je terugkomt naar Nijmegen!
    Geniet van je vakantie met je familie en Ronald. Doe ze de groetjes en alvast een goede reis terug :)

    xx

  • 11 Juli 2012 - 15:45

    Mama,:

    Hoi Sanne,

    Ik ben al bezig met de voorbereiding voor de vakantie. Aan het weer hoeven we niet te wennen. Het is hier ook pet.
    Ik heb al regenjasjes gekocht.
    Morgen nog een fijne laatste dag op je stage.

    XX Mama.

  • 12 Juli 2012 - 09:34

    Maritza:

    Sanne,

    Ja, je hebt gelijk. Iedereen moet het DOEN. Deze ervaring kunnen ze niet meer van je afpakken. Goed gedaan, girl!

  • 12 Juli 2012 - 19:02

    Mirjam Simonis:

    Bedankt voor de leuke kaart voor mijn verjaardag.
    Marieke heeft hele enthousiaste verhalen verteld over Schotland.
    tot ziens.

  • 13 Juli 2012 - 09:43

    Lenie :

    het is teveel om het allemaal in me op te nemen wat jij allemaal mee maakt. Tussen de regels door lees ik dat je het reuze naar je zin hebt en je hebt nog een hele aangename tijd te gaan. Veerle en Thijmen volgende week en daarna je ouders en je lief. Wens je een hele fijne vakantie en tot op je verjaardag (waarschijnlijk)!


  • 14 Juli 2012 - 12:07

    Glenn:

    Hey Sanne,
    zoals ik je al zei: zo'n buitenlandervaring is al weer voorbij voordat je er erg in hebt!
    Nog veel plezier met je vrijetijds besteding daar en tot snel in ons kikkerlandje dan :). Maar pas op, het virus pakt je zo nog een keer en voor je het weet zit je weer ergens anders op de wereld ;).

    xx
    ps. toch bijna de 2000 pageviews aangetikt ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Stage in Glasgow

Recente Reisverslagen:

11 Juli 2012

Double feelings

29 Juni 2012

Spice things up!

18 Juni 2012

Oranje boven?

07 Juni 2012

Het touristengevoel!

01 Juni 2012

Het is tijd voor Haggis!
Sanne

Hallo allemaal, Zaterdag is het zo ver. Dan vertrek ik voor ongeveer 3.5 maand naar Glasgow om daar stage te gaan lopen. Aangezien we nu nog midden in het lustrum zitten lijkt het nog ver weg, maar inmiddels is mijn kamer gepoetst en gereed voor onderhuur en heb ik mijn tas ingepakt, dus ik kan er niet meer omheen. De komende tijd zal ik hier af en toe een verhaaltje plaatsen om te laten weten hoe het met me gaat en wat ik allemaal beleef daar. Liefs, Sanne

Actief sinds 19 April 2012
Verslag gelezen: 1109
Totaal aantal bezoekers 6144

Voorgaande reizen:

21 April 2012 - 05 Augustus 2012

Stage in Glasgow

Landen bezocht: