Van Chinese kookkunsten tot Schots drinktempo ;) - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu Van Chinese kookkunsten tot Schots drinktempo ;) - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu

Van Chinese kookkunsten tot Schots drinktempo ;)

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

28 April 2012 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Hee allemaal,

Inmiddels zit ik alweer een week in Glasgow, dus tijd voor een update lijkt me :)

Ik zal eerst even over mn ganggenootjes vertellen. Inmiddels heb ik ze alle 4 ontmoet. Twee zijn heel stil, en behalve een hallo kwam er niet veel uit. Een ander meisje was echt super aardig, maar helaas is zij donderdag terug naar China gegaan omdat ze de druk van de studie te groot vond. Zondag stonden we tegelijk in de keuken. Terwijl ik mijn pasta aan het bereiden was, was zij druk met Chinese kookkunsten. Tegen de tijd dat mijn eigen pasta klaar was had ik al geen honger meer, want ik moest alles proeven wat ze aan het maken was. Varkensvlees met een zoutig sausje, en in plaats van me een klein beetje te geven krijg ik een grote lepel rijst met een hoop vlees. Vervolgens moest ik ook sushi proberen (wat overigens gewoon een nori-vel met rijst was) en uiteindelijk had ze ook nog macaroons (die natuurlijk niet Chinees zijn, maar wel heel lekker). Dus mijn eigen pasta heeft het moeten ontgelden en de helft heb ik niet opgegeten. Overigens kan ik meedelen dat er wel heel vaak Chinese muziek door de gang heen galt, en daar word je niet heel vrolijk van kan ik je zeggen ;)

Oke en toen was het maandag en tijd voor de eerste stagedag.. Met gezonde zenuwen was ik natuurlijk veel te vroeg wakker, dus heb nog een uur liggen woelen in mn bed voor de wekker ging. Netjes om 5 voor 9 was ik aanwezig voor mijn afspraak van 9 uur.. Eerst heel even gekletst meneer Ulijn (de professor) en vervolgens kwamen mn twee begeleiders binnen. Degene die me gaat helpen bij de gelen is een hoog zwangere sri-lankaanse (ze is uitgerekend op 14 juni), dus ik verwacht niet dat ze me heel veel kan helpen.. De andere is een gezonde schot die zo te zien wel van een pilsje houdt ;) Beetje mn project doorgesproken en toen werd ik rondgeleid over de afdeling. De rest van de dag ben ik bezig geweest met safetyzooi (dat is serieus nog erger dan in Nederland, moest 3 films van bij elkaar 3.5 uur kijken en een vragenlijst invullen).. Halverwege de middag kwamen ze vragen of ik na de werkdag nog wat mee wilde gaan drinken in de pub, dus zo kwam het dat ik om half 7 al aan de ale zat. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er niet heel dol op ben, maar het was wel een goede gelegenheid om alvast 6 van de collega's te leren kennen. Een van hen was een Nederlandse jongen die ook in Nijmegen gestudeerd heeft, dus gespreksstof genoeg. Uiteindelijk vond ik het om half 9 mooi geweest en ben ik naar mn kamer gelopen.

De rest van de week ben ik eigenlijk voornamelijk bezig geweest met administratieve romslomp en met inlezen. Donderdag en vrijdag heb ik wel uitleg van de gelen gehad, dus daar kan ik volgende week zelf mee aan de slag. De avonden bestaan voornamelijk uit naar de supermarkt gaan, koken, eten en nog wat klooien op mn laptop.

Vrijdag na stage ben ik met 5 meiden nog wat gaan drinken in de pub en vervolgens met 1 van de 5 rugby gaan kijken in een of ander fancy café ;) Het Schotse drinktempo ligt ver boven het tempo wat ik aan kan, vooral op lege maag.. Dus het werd een gezellige avond. Het bleek dat Louise nog een fanatiekere sportfan is dan ik, maar dan met Rugby.. En hoewel haar favo team aan het winnen was, was ze zich zwaar aan het opwinden over de scheids en liep ze geregeld naar de bar voor nog een pint of naar buiten voor een smoke ;) De avond was rond half 12 afgelopen, maar als je al vanaf 5 uur in de kroeg bent geweest is dat ook wel lang genoeg ;) Om 5 uur is het trouwens ook echt al druk in de kroegen! Dat zouden we ook in Nederland in moeten voeren, gewoon lekker vroeg de kroeg in, kan je nog zoveel drinken als je wil, maar met een goede nacht slaap heb je toch een fitte volgende dag ;)

En dan komen we bij vandaag.. Vandaag ben ik doorgegaan met sightseeing Glasgow. Ben naar people's palace geweest, wat in feite een groot landhuis in een heel groot park is, waar een museum over het verleden van Glasgow in zit. Morgen ga ik waarschijnlijk naar de kathedraal en de necropolis.. Maar daar horen jullie vast meer over bij de volgende update ;)

Liefs,
Sanne

ps. voor foto's kunnen jullie terecht op https://picasaweb.google.com/sannebakker14.3

  • 28 April 2012 - 20:44

    Elunde:

    Oeh, leuke foto's! Maar weinig mensen op voor jouw doen ;)
    In ieder geval drukke week geweest al! Maar he... hoezo wordt jij niet vrolijk van Chinese muziek? :P Ik wel, al ligt het er wel een beetje aan wie er zingt ;)

    X

  • 30 April 2012 - 15:38

    Glenn:

    hey Sanne!

    klinkt alsof het wel goed gaat aan die kant :) In Zweden heb ik dagelijks hetzelfde als jij: werken, supermarkt, koken, bankhangen. Maar probeer toch wel om er voldoende uit te gaan!

    liefs

  • 02 Mei 2012 - 11:23

    Anne:

    Hee Sanne!
    Al met al klinkt het als een prima eerste week in Schotland :) Hoop dat je straks nog veel meer spannende verhalen te vertellen hebt! :D

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Stage in Glasgow

Recente Reisverslagen:

11 Juli 2012

Double feelings

29 Juni 2012

Spice things up!

18 Juni 2012

Oranje boven?

07 Juni 2012

Het touristengevoel!

01 Juni 2012

Het is tijd voor Haggis!
Sanne

Hallo allemaal, Zaterdag is het zo ver. Dan vertrek ik voor ongeveer 3.5 maand naar Glasgow om daar stage te gaan lopen. Aangezien we nu nog midden in het lustrum zitten lijkt het nog ver weg, maar inmiddels is mijn kamer gepoetst en gereed voor onderhuur en heb ik mijn tas ingepakt, dus ik kan er niet meer omheen. De komende tijd zal ik hier af en toe een verhaaltje plaatsen om te laten weten hoe het met me gaat en wat ik allemaal beleef daar. Liefs, Sanne

Actief sinds 19 April 2012
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 6159

Voorgaande reizen:

21 April 2012 - 05 Augustus 2012

Stage in Glasgow

Landen bezocht: