De eerste indrukken - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu De eerste indrukken - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu

De eerste indrukken

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

21 April 2012 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Hee allemaal,

Ik laat maar meteen weer wat van me horen. Vanochtend om kwart voor 6 ging de wekker en met een brak hoofd nog van de dag ervoor ben ik op gestaan en naar het vliegveld gegaan. De hele weg geslapen nog eigenlijk (lekker gezellig) en toen waren we op Schiphol. Afscheid nemen ben ik nooit goed in, dus laten we het daar verder maar niet over hebben.

Niets noemenswaardigs over de vlucht. Prima gegaan en geen vertraging of niets (heb wederom de hele vlucht geslapen):P. Baggage claim en busrit ook zonder problemen en toen met 2 dikke rolkoffers op zoek naar het complex. Ik had natuurlijk uitgezocht hoe ik moest lopen enz dus dat was ook niet echt problematisch :P. Vervolgens kreeg ik een rondleiding (oef ik moet echt wennen aan het schotse accent) en kon ik mijn kamertje in. Prima kamer overigens :) het enige nadeel is dat als ik het licht in de badkamer gebruik de afzuiging een half uur blijft loeien, maar daar wen ik vanzelf ook wel aan ;). Verder beslaat driekwart van mijn uitzicht een parkeergarage en dat is toch wel jammer op vijf hoog..

Nouja behalve een bed enz stond er niets in de kamer.. dus ik ben eerst maar even een supermarkt gaan zoeken om o.a. wc papier enz te kopen :) Op Met een hele grote omleiding naar de supermarkt gelopen om nog wat van de stad te kunnen zien. Uiteindelijk eerst nog naar een uit de kluiten gewassen blokker geweest, maar ik merkte dat ik daar zoveel nodig had dat ik besloot alleen glazen, borden en bestek te kopen, dan kwam ik vanavond iig door. Dadelijk dus maar even een lijstje maken en dan morgen terug (ja hier is alles op zondag open, ze keken me ook heel raar aan toen ik vroeg of ze open zouden zijn :P). Op de terugweg langs de supermarkt en toen naar huis.

Heb ondertussen één van de vier ganggenootjes (en haar vriend) ontmoet. Ik woon blijkbaar op de gang met 4 Chinese meisjes (er hing ook een beetje een aparte geur in de keuken:P). Daarna gezorgd dat ik internet op mijn computer had en toen meteen geprobeerd of ik nos live kan kijken met vpn verbinding (en het kan, jeuj dus ik kan gewoon voetbalwedstrijden kijken :)). Verder vandaag een beetje rustig aan, op tijd naar bed en morgen verder inkopen doen en de stad verkennen :)

Oh wat me nu hier al opgevallen is, is dat meisjes denken dat maillots en panty's ook gewoon zonder rokje of broekje aankunnen.. Met als gevolg dat je precies kan zien wat voor onderbroek ze aan hebben.. beetje onflatteus.

Nou voor zover de eerste indruk, het volgende verhaal komt wel weer als ik de eerste paar stagedagen gehad heb.

Sanne

• 21 April 2012 - 16:03

Mama:

Hoi Sanne,

Fijn dat je goed aangekomen bent.
    Ik dacht dat je kamer gemeubileerd was. Maar goed dat wij in juli naar Schotland komen want anders kreeg je niet alles mee naar huis.
    Groetjes van ons allemaal.

Mama

• 21 April 2012 - 16:16

Ronald:

He lief,

dat klinkt goed! Zoals verwacht dus alles in 1 keer gevonden ;) kon natuurlijk ook niet anders :)

Laat maar even weten hoe dat nou zit met je gang genoten want je deelt dus een keuken met 4 andere meisjes, maar deel je dan ook een aparte woonkamer? En kun je ook gemakkelijk met andere gangen praten/dingen doen?

Veel plezier daar ;)

• 21 April 2012 - 16:24

Glenn:

Hey Sanne,
    goed om te horen dat je goed bent aangekomen en dat alles vlot verlopen is.
    Dat maillots fenomeen heb ik ook wel al vaker gezien.... ook in Tsjechië al volgens mij :P

Veel succes, en vergeet vooral niet te genieten!

xx

• 22 April 2012 - 06:11

Lise:

Hee Sanne!

Mooi dat je goed bent aangekomen? Ook al een dekbed gekocht? Of ga je dat vandaag doen?

En wanneer begin je nu op stage? Maandag meteen? Ben benieuwd hoe het zal bevallen!

Geniet ervan!

Lise

• 22 April 2012 - 09:28

Jack :

Hej Sanne,

leuk om je eerst indruk te lezen. Ben benieuwd hoe je het verder zal hebben op stage! Zie we nog foto's van je crib verschijnen?

Liefs Jack

• 22 April 2012 - 09:50

Anne:

Hee Sanne,

Klinkt allemaal best soepeltjes... Wat relax dat de winkels ook op zondag open zijn, dan kun je je kamer snel huiselijker maken en genieten van de modekennis van Schotse dames. Overigens heb ik dat ook over Londen gehoord... Iets met Engelsen? En dat met 13 graden?

Geniet van je dagje om te wennen en heel veel succes alvast!

Liefs
    Anne

• 22 April 2012 - 13:24

Karen:

Hoi San!

Klinkt alsof je eerste dagen prima zijn verlopen. Ben benieuwd naar je verhalen over stage!

Dikke knuf,
    Karen

• 22 April 2012 - 14:39

Jaleesa:

Hee lieve Sanne,

Het is maar weer eens gebleken wie hier het opperschaap is ;)... Dat zal nog wat worden voor ons, als we ergens heen moeten :p! Maargoed, ben blij dat je goed bent aangekomen! Ben erg benieuwd naar al je verhalen :)... Voeg me maar toe op skype, dan kunnen we af en toe s avonds kletsen :)!

Jaleesa

• 22 April 2012 - 17:20

Mandy:

Hee Sannie,

Haha, "Ik had natuurlijk al uitgezocht hoe ik naar het complex moest lopen"!

Fijn dat alles soepel gegaan is!

Xx

• 22 April 2012 - 18:49

Foto's:

Als je de stad gaat verkennen, maak je dan wat mooie plaatjes? Misschien ook van zo'n panty :-P

• 28 April 2012 - 12:48

Rene Brinkhuis:

Hoi Sanne,

Fijn dat je goed aangekomen bent! Heel veel plezier gewenst daar en ik zal je reisblog regelmatig lezen. Oh ja, vergeet niet om naast je stage tijd voor andere leuke dingen te plannen ;-)

Groet Rene