Oranje boven? - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu Oranje boven? - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu

Oranje boven?

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

18 Juni 2012 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Hoi Allemaal!

Ik schrijf dit verslag terwijl ik op de achtergrond voetbal aan het kijken ben, dus ik waarschuw jullie alvast voor eventuele spelfouten of rare zinnen, want ik kan soms nogal mn aandacht verliezen als ik voetbal aan het kijken ben ;)

Zoals jullie waarschijnlijk allemaal weten zijn we gebleven bij het weekend waarin Ronald op bezoek kwam. Nouja ik had stiekem (of niet zo stiekem) toch wel uitgekeken naar het weekend, en ik geloof dat de laatste paar dagen in mijn gedachten echt suuuper langzaam voorbij gingen.. De laatste paar uurtjes waren killing maar gelukkig was er een EK om mijn gedachten even ergens anders te krijgen ;) Nouja toen ik Ronald eenmaal van de bus had gehaald was het net alsof ik hem gister nog had gezien, behalve dat voor hem natuurlijk alles nieuw was ;) Het was de dag waarop ook de olympische vlam Glasgow binnengerend werd, dus het was een grote chaos in de binnenstad. Daarom moest ik Ronald ook op een andere halte ophalen dan normaal en was het een enorme drukke massa in de stad. Uiteindelijk was hij er precies op het moment waarop de vlam het plein op gedragen werd, dus we hebben er niets van gezien, en we konden niet het plein op want daar moest je tickets voor hebben. Achja, eigenlijk kon dat ons allebei niet zoveel schelen en zijn we lekker wat gaan eten.

Op zaterdag heb ik hem meegenomen voor de standaard bezienswaardigheden in de stad. People’s palace en the wintergardens en daarna een blokje om in de stad. Helaas gooide regen roet in het eten en moesten we schuilen in het winkelcentrum. Het hele weekend hebben we pech gehad met het weer (achja je bent in Schotland, wat verwacht je ook ;)), waardoor we vaak moesten schuilen en we eerder terug naar huis zijn gegaan dan we normaal zouden doen. Zaterdagavond was natuurlijk de eerste wedstrijd van het Nederlands elftal, en die hebben we dan ook in de pub gekeken. Pim was er ook, dus met zn drieën in oranje was toch wel een mooi gezicht ;) Helaas werd de wedstrijd niet positief afgesloten maargoed het was wel een leuke avond. Na een aantal pints hadden we dan ook geen zin meer (en vooral niet meer de concentratie) om nog te koken dus hebben we fish en chips gehaald en hebben we duitsland-portugal gekeken in mijn kamer (ofja Ronald, want ik viel halverwege op zn schoot in slaap).

Op zondag zijn we naar West-end gegaan, omdat ik nog niet bij Glasgow Uni was geweest. Wat een geweldig gebouw is dat waar menig Nederlands universiteit wat van kan leren. Er was ook een museum (Hunterian museum, wat eigenlijk een privécollectie is van één man). Heel divers en erg interessant museum waar we een uurtje konden schuilen voor de regen. Helaas viel het toen met bakken uit de lucht en hadden we na een half uur ronddwalen onder een paraplu het wel gezien en zijn we terug naar het centrum gegaan. Voordat we gingen eten zijn we eerst nog even de primark ingedoken, want ik had de vrouwenafdeling wel gezien, maar met zo’n leuke nieuwe paspop is de mannenafdeling ineens ook erg interessant. Ik heb hem niet gedwongen om iets te kopen, maar hij is wel naar huis gegaan met 2 leuke nieuwe bloezen ;) Vervolgens zijn we heerlijk gaan uiteten in een restaurantje, hebben we de tweede helft van italie-spanje gekeken en zijn we naar de bioscoop geweest. Snowwhite and the Huntsman was verrassend interessant en het was een erg leuke avond.

Op maandag zijn we op tijd opgestaan want we wilden graag een rondleiding doen door het stadhuis (Ofja we, ik). Daarvoor hebben we eerst genoten van een Engels ontbijt. Het stadhuis is echt een opstapeling van ene rijkdom na de andere. Een kleine geschiedenisles: in de tijd dat het stadhuis werd gebouwd was Glasgow een van de belangrijkste handelssteden en scheepbouwsteden van de UK. Hierdoor hadden ze heel veel geld en konden ze dat uitgeven aan een extreem luxe stadhuis. Destijds koste het 0.5 miljoen pond, wat voor hedendaagse begrippen natuurlijk een schijntje is. Voor foto’s zie mijn fotosite :). Hierna zijn we nog een beetje door de stad gaan dwalen, hebben we lekker wat gedronken bij de Starbucks en zijn we naar de kathedraal en de necropolis geweest. Uiteindelijk hebben we nog wat gegeten bij de subway en toen was het alweer tijd om Ronald op de bus naar het vliegveld te zetten. Het was een erg fijn weekend maar wel moeilijk om weer afscheid te moeten nemen. Nouja beter afscheid nemen dan hem helemaal niet zien ;)

Op dinsdag was het tijd om mijn hoofd weer bij mijn artikel te krijgen. Nouja wat blijkt, ik moet dus geen artikel schrijven, maar ik moet gewoon een verslag schrijven wat ze uiteindelijk kunnen gebruiken als leidraad bij het artikel. Dat neemt niet weg dat mijn naam gewoon op het artikel komt, alleen hoef ik het zelf niet te schrijven.

woensdagavond was het natuurlijk tijd voor Ned-Dui. Het kantoor was al versierd met mooie oranje ballonnen (dankjewel Ronald ;)). Ik had al van tevoren een mail gestuurd naar de vakgroep, dus uiteindelijk hebben we met zo’n 10 man in de pub naar de wedstrijd gekeken. Geen duitsers, 2 Nederlanders (in het Oranje), 3 Schotten (die voor Duitsland waren), 3 Indiërs (die voor Nederland waren) en een neutrale Ier. Nouja we weten allemaal hoe dit afgelopen is, en op het einde van de avond heb ik wel 10x: Oh I’m sorry Sanne gehoord. Nouja over het spel van Nederland hoef ik niet verder uit te wijken, maar de avond was leuk en ik heb me prima vermaakt :)

Op zaterdag zijn we wat gaan drinken met een deel van de groep. Meghan is sinds een paar weken klaar met haar PhD, en ze miste ons, dus om half 5 zaten we in de kroeg. Uiteindelijk besloot ik rond 10 uur naar huis te gaan omdat ik toch wel erg moe was, maar de rest is volgens mij tot half 2 doorgegaan. Van half 5 tot half 2 in de kroeg, wat een diehards! Een favoriete vraag was toch wel: Zeg Sanne, wat is er met die Nederlanders aan de hand? Tja, wat zeg je daar op :P Stelletje ego’s?;)

Gister heb ik pannenkoeken gegeten! Yeah! Dat is het voordeel van een Nederlander in de groep hebben die ook pannenkoeken mist ;) Dus met Daniël en Pim pannenkoeken gebakken voor we de laatste wedstrijd hebben gekeken. Daniël als rasechte schot had nog nooit Nederlandse pannenkoeken gehad, maar hij vond ze erg lekker ;) Volgens mij gaat Pim nog vaker pannenkoeken moeten bakken voor hem. Nouja de laatste wedstrijd hebben we thuis op de bank gekeken, omdat we ons toch niet helemaal meer durfden te tonen in de kroeg ;) Hoe deze wedstrijd afgelopen is weten we allemaal.

En dat brengt me op vandaag. Niets bijzonders eigenlijk. Nog 4 weken stage, de inleiding van mijn verslag is al bijna af. Het gaat hier dus nog steeds goed, heb het nog steeds prima naar mn zin, maar ik begin toch stiekem wat dingetjes van Nederland te missen. Volgend weekend komt Lise op bezoek, dus die verhalen zijn weer voor de volgende keer!

Liefs,
Sanne

  • 18 Juni 2012 - 20:35

    Elunde:

    Wat een verrassing, veel voetbal ;)

    Ben je nu opgelucht dat je geen artikel hoeft te schrijven of toch wel een beetje jammer?

    In ieder geval leuk om te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt!
    x

  • 19 Juni 2012 - 05:28

    Lise:

    Hee Sanne!

    Ik heb super veel zin in komend weekend :D Hopelijk hoef je niet voor de vierde keer dingen te zien, haha :P

    Liefs

  • 21 Juni 2012 - 20:34

    Glenn:

    Sander!!
    Die vraag heb ik ook belachelijk vaak naar me toe geslingerd gekregen. Alsof ik precies weet wat er daar in de kleedkamer besproken word :P.

    En regen is toch prima weer als je vriendje op bezoek is? ;)

    Ik ga weer snel verder met m'n eindverslag; deadline over een paar dagen :s

    xx

  • 25 Juni 2012 - 19:28

    Mirjam:

    Wat een belevenissen allemaal.
    Ik ben benieuwd wat je mist van Nederland.
    Misschien kan Ronald het meenemen wanneer hij weer naar je toe komt.
    Succes met het schrijven van je verslag.
    Groetjes uit Twello.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Stage in Glasgow

Recente Reisverslagen:

11 Juli 2012

Double feelings

29 Juni 2012

Spice things up!

18 Juni 2012

Oranje boven?

07 Juni 2012

Het touristengevoel!

01 Juni 2012

Het is tijd voor Haggis!
Sanne

Hallo allemaal, Zaterdag is het zo ver. Dan vertrek ik voor ongeveer 3.5 maand naar Glasgow om daar stage te gaan lopen. Aangezien we nu nog midden in het lustrum zitten lijkt het nog ver weg, maar inmiddels is mijn kamer gepoetst en gereed voor onderhuur en heb ik mijn tas ingepakt, dus ik kan er niet meer omheen. De komende tijd zal ik hier af en toe een verhaaltje plaatsen om te laten weten hoe het met me gaat en wat ik allemaal beleef daar. Liefs, Sanne

Actief sinds 19 April 2012
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 6142

Voorgaande reizen:

21 April 2012 - 05 Augustus 2012

Stage in Glasgow

Landen bezocht: